Articol original pe Săptămâna Financiară
Traversăm cea mai dramatica perioadă din istoria recentă a omenirii. Pandemia Covid -19 ne-a schimbat radical viaţa. În plan social ne confruntăm cu restricţii care devin tot mai drastice iar în cel economic, se simte tot mai puternic viforul recesiunii, antreprenorii români făcând eforturi uriaşe de a salva, cât se poate, din propriile business-uri.
Săptămâna Financiară a fost şi este alături de mediul de afaceri românesc încercând să promoveze brandurile autohtone şi să le ajute în drumul lor către succes. O societate sănătoasă nu poate să existe fără un mediu de afaceri puternic.
Astăzi vă propun o poveste de succes, care a început de la ideea unui cercetător român şi care, astăzi, a ajuns să adune o cifră de afaceri de 1.500.000 euro din vânzarea unor produse originale, rod al inteligenţei autohtone.
Produsul se numeşte Salin iar cercetătorul care l-a inventat şi produs este inginerul chimist Constantin Pascu…
F.S. Buna ziua, domnule Pascu! Va rog sa ne spuneti cateva cuvinte despre dumneavoastra, despre inceputuri si devenire ca specialist, inventator si om de afaceri…
C.P. Buna ziua! Sunt absolvent al Facultății de Chimie din București, generația 1981, realizator al mai multor invenții brevetate (unele și internațional), câteva dintre ele medaliate și aplicate la nivel industrial. Dintotdeauna m-au pasionat lucrurile noi, interesante, neașteptate, în același timp utile, dorite. Să înțeleg și să construiesc. La începuturile profesionale, am lucrat mai bine de 10 ani în cercetare la un mic centru din Buzău afiliat ICECHIM București. Centrul de cercetare era pe platforma întreprinderii de Mase Plastice din Buzău, unde existau foarte multe tehnologii interesante, moderne pentru acele vremuri și unde am învățat foarte multe. Am lucrat cea mai mare parte din acei ani în tehnologii privind cărbunii activi. În 1992, am dezvoltat un filtru de apă care a fost brevetat, premiat internațional și dezvoltat industrial sub numele AQUATOR de un colectiv în care am avut un rol important. După despărțirea de acel proiect au urmat mai mulți ani dificili de căutări de idei dar și de mijloace de existență, „o traversare a deșertului”, care a dus la ideea sistemelor de purificare salină a aerului și la dezvoltarea afacerii, în jurul acesteia.